Altijd up to date!

Door onze ervaring in dit vakgebied en onze robot specialisten dienst, kunnen wij u altijd het juiste advies over maairobots geven. Elk te maaien gebied en situatie vraagt een aanpak op maat of het nu gaat om parken, grote gazons, voetbalvelden, cricket velden, golfbanen en fairways.

Maairobots vragen de juiste aandacht, we verwachten dat u de robots schoonhoud, op uw telefoon krijgt u waar ook te wereld een push up bericht via de app over eventuele storing en diefstal.

GenG Maairobots werkt samen met partners in Nederland. Ook hebben we al jaren een goede rechtstreeks band met de fabriek. Daardoor zijn we met alle ontwikkelingen en nieuwigheden altijd up to date.

 

Garantievoorwaarden particuliere maairobots

Voor alle TECH-Line Maairobots geldt een garantietermijn van 2 jaar.
Binnen deze periode heeft u garantie op een goede werking van de robotmaaier binnen redelijke normen.
Onze TECH-Line Maairobots hebben daarnaast een beperking op het aantal gebruiksuren, deze zijn behoorlijk royaal en worden onder normale omstandigheden niet eerder bereikt dan de termijn van 2 jaar.
Reparaties die binnen de garantietermijn worden uitgevoerd verlengen de oorspronkelijk garantietermijn niet.
Op onderdelen die onder garantie worden vervangen is de garantietermijn nimmer langer dan de oorspronkelijke garantie.

Wat valt onder de garantie?

  • Breuk van onderdelen van de robot
  • Breuk van onderdelen van het laadstation
  • Werking van de elektronica van de robot
  • Werking van de motoren (aandrijving en maai)
  • Werking van de signaalgever
  • Werking van de transformator
  • Accu / batterijen (max. 6 maand na ingebruikname)

Wat valt niet onder de garantie

  • Schade door oneigenlijk gebruik
  • Water- en vochtschade
  • Schade door bliksem en inductie
  • Schade aan de perimeterdraad (draadbreuk)
  • Slijtageonderdelen (maaimes, wielen, accu, powergrips, lagers etc.)
  • Accu’s / batterijen
  • Werking van de App / telefoonbediening

Komt u er zelf niet uit?

Breng uw robot naar GenG Maairobots met een zo duidelijk mogelijke beschrijving van de klachten.
Wij streven ernaar uw robot binnen 3 werkdagen te repareren.
U kunt uw robot na gereed melding komen afhalen.

De robot lijkt oké, maar maait niet

In de gevallen dat er aan de robot geen mankementen worden gevonden is de kans erg groot dat de storing in de installatie (perimeterdraad) zit. Dit is een gevoelig deel van de installatie.
De perimeterdraad ligt vaak dicht onder het oppervlakte en een schoffel, schop of kantensteker kan snel schade aanbrengen.

Een doorgestoken perimeterdraad is relatief eenvoudig op te sporen met speciale apparatuur. Hiervoor heeft u waarschijnlijk hulp nodig. Gebruik alleen goede en voor robotmaaiers geschikte verbinders. Deze zijn waterdicht en zorgen voor een langdurige en betrouwbare verbinding. Maakt u een noodverbinding, laat deze dan z.s.m. deze vervangen door GenG Maairobots. Markeer de plek van een verbinding, deze zijn snel onvindbaar en regelmatig de oorzaak van een (nieuwe) storting.

Is de kabel enkel beschadigd maar nog wel intact dan kunnen er vreemde en ondefinieerbare storingen optreden door corrosie (slechter en onbetrouwbaar signaal).

U kunt GenG Maairobots ook vragen een monteur te sturen.

Wij plannen onze monteurs naar beschikbaarheid en op volgorde van binnenkomst.
Zeker bij aanvang van het maaiseizoen zijn meer dan gemiddeld storingen en kan er wachttijd ontstaan.
De rij- en werktijden voor een bezoek aan huis vallen niet onder de fabrieksgarantie en worden doorberekend.

 

Ruilmaaier

Een ruilmaaier of leenmaaier behoort niet tot de garantie maar kan, als reparatie langer gaat duren, tegen meerprijs worden geregeld.
Deze moet worden ingesteld op het juiste signaal , de parameters van de (sub)zones moeten worden ingesteld. de werktijden moeten aangepast, de maaihoogte ingeregeld. Een leenmaaier kunt u doorgaans niet via uw telefoon bedienen. Daarom adviseren wij deze optie pas te overwegen als er geen andere oplossing is.

Gebruikte onderdelen / spare-parts

Op door ons geïnstalleerde originele onderdelen zit 1 jaar fabrieksgarantie.
Uiteraard zijn slijtage, opzet en oneigenlijk gebruik van garantie uitgesloten.
Op nieuwe accu’s zit 12 maanden garantie.
Op gebruikte accu’s 3 maand garantie.

Reparaties die binnen de garantietermijn worden uitgevoerd verlengen de oorspronkelijk garantietermijn niet. Op onderdelen die onder garantie worden vervangen is de garantietermijn nimmer langer dan de oorspronkelijke garantie.

Elektronische componenten worden door ons getest op juiste werking. Hierop geven wij geen garantie.

Een gebruikte robotmaaier heeft een garantie van 3 maand na aankoopdatum.
Verkleuring van kunststof onderdelen, afleesbaarheid van display, lager- en motorgeluid en/of de werking van ‘apps’ vallen niet onder de garantie.

Het juiste advies

  1. Na akkoord gaan we over tot het aanleggen van de bekabeling. Hiervoor hebben we ongeveer 1 werkdag nodig. Dit is een beetje afhankelijk van de grootte van de installatie.
  2. Dan gaan we over tot het plaatsen van het laadstation. Hiervoor is een 230 volt waterdicht stopcontact nodig.
  3. Als dit voltooid is zullen we in overleg met u de gewenste maaitijden instellen.
  4. Het 1e jaar heeft u gratis nazorg van ons over dit product. Dit is uiteraard met uitzondering van schaden.